Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Intersport tappar både marknadschefen och reklamchefen

Publicerad: 26 November 2013, 14:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:55

Krisande Intersport tappar både marknadschefen Erik Andersch och reklamchefen Karin Fritzon. Båda går till Inhouse.


Ämnen i artikeln:

IntersportInhouse

Det är Bonniers branschtidning Resumé som rapporterar att Erik Andersch och Karin Fritzon lämnar Intersport för Inhouse, som sysslar med rekrytering och bemanning i kommunikationsbranschen.

Där blir de ansvariga för att starta upp verksamheten i Göteborg.

– Kommunikationsbranschen ställer stora krav när det gäller att driva byrå och vara marknadschef. Vi får otroligt mycket uppdrag här i Stockholm, både för headhunting och verksamhetsutveckling. Vi börjar också få förfrågningar från Göteborg, men vi har hittills tackat nej eftersom vi tror att man måste vara lokalt förankrad först, säger Aje Stenbeck, partner på Inhouse, till Resumé.

Dagens Media har sökt Erik Andersch.

Under 2012 gjorde Intersport en förlust på 140 miljoner kronor.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

IntersportInhouse

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev