Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Intersport rycker marknadschef från Expert

Publicerad: 30 Januari 2007, 07:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:12

Experts marknadschef Max Hamberg blir ny marknadschef för Intersport-kedjan. Dessutom stryps samarbetet med reklambyrån ANR.


- Max har en gedigen bakgrund och detaljhandelskompetens. Dessutom är han delägare i en sportbutik på Lidingö och det är ju också ett plus, säger Intersports vd Fredrik Johanson.

Max Hamberg börjar på Intersport den 1 april. Att Intersport skulle skaffa en marknadschef stod klart efter en omorganisering av företaget ifjol. Tidigare låg uppgiften på vd.

- Det var min uppgift och till min hjälp har jag haft en marknadskoordinator, men denne slutade i höstas.

Dessutom plockar Intersport hem stora delar av sin marknadsföringsprocess till sin inhousebyrå.

- Tidigare hade vi ett traditionellt reklambyråsamarbete med ANR, men det avbryter vi nu. ANR kommer dock även fortsättningsvis vara en kreativ partner till oss.

Till hösten kommer Intersport även knyta Trigger Momentum till sig som kreativ partner.

Sportkedjan har redan tidigare aviserat att de ska sponsra Fotbolls EM 2008. Nu står det klart att ett samarbete med TV4 kommer att genomföras i anslutning till evenemanget.

- Vi kommer att lägga en stor del av våra mediesatsningar i TV4. Sedan pågår förhandlingar. Både vi och TV4 vill bredda vårt samarbete, säger Fredrik Johanson.

Erik Juhlin

markus.jacobsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.