Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Internet huvudmedium i Telias ungdomskampanj

Publicerad: 4 Juni 2002, 07:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:15

Telias ungdomsabonnemang marknadsförs i dagarna med en kampanj enbart placerad på internet. Ett program som tillverkar lägenhetsletarlappar är dragplåstret.


Telia marknadsför sitt ungdomsabonnemang mot lägenhetssökande undgomar. Bannerannonser tar surfare till Telias kampanjsajt "Flatmate", där lägenhetssökare kan skapa brev och lappar att använda i sitt sökande efter lägenhet. Programmet blir tillgängligt för dem som lovar att köpa ett ungdomsabonnemang, ett löfte som dock inte är bindande.

Kampanjen startade igår och syns på ungdoms- och lägenhetsletarsajter i två veckor framöver. I samband med sajten marknadsför Telia sitt ungdomsabonnemang Telia Bas Ungdom.

Telia Bas Ungdom är en basprodukt i Telias utbud och målet är att lyfta fram den i skolavslutningstider.

- Många slutar skolan i dagarna och ska kanske flytta till hösten. Basabonnemang är inget man köper spontant och därför valde vi att köra igång nu, säger Christine Hartler, försäljningschef privatwebben Telia.se.

Telia köper bara annonsutrymme på sajter och kampanjen är ingen stor investering, enligt Christine Hartler. Längre fram i sommar kommer andra paketeringar av Telias ungdomsprodukter och då kan andra medier komma att användas.

- Vi har valt ett begränsat medium för att intrikta oss på en begränsad målgrupp. Tanken är också att testa utfallet av en ren internetkampanj, säger Christine Hartler.

Bakom kampanjen ligger webbyrån Tesch Tesch och mediebyrå är Mediaedge CIA.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.