Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Interbrand: H&M värdefullaste varumärket i Europa

Publicerad: 11 April 2008, 02:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Varumärkesbolaget Interbrand rankar H&M som Europas mest värdefulla detaljhandelsvarumärke. På plats tre kommer Ikea.


Enligt Interbrand är H&Ms varumärke värt 109 miljarder kronor. Därmed är H&M Europas överlägset högst värderade varumärke inom detaljhandeln.

Tvåan Carrefour ska vara värt 69 miljarder kronor medan trean Ikea värderas till 68 miljarder kronor.

Här är Europas 20 högst värderade varumärken.1 H&M, Sverige 1092 Carrefour, Frankrike 69,43 Ikea, Sverige 68,44 Tesco, Storbritannien 58,95 M&S, Storbritannien 53,56 Zara, Spanien 43,17 Aldi, Tyskland 28,18 Boots, Storbritannien 21,09 El Corte Inglés, Spanien 20,210 Auchan, Frankrike 19,511 ASDA, Storbritannien 12,812 MediaMarkt, Tyskland 11,513 Lidl, Tyskland 9,5514 Edeka, Tyskland 9,4915 C&A, Nederländerna 9,2516 Sephora, Frankrike 8,0517 The Body Shop, Storbritannien 7,6318 Argos, Storbritannien 7,6219 Mango, Spanien 7,3620 Sainsburys, Storbritannien 5,37

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.