Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Intel sponsrar framtiden

Publicerad: 7 maj 2009, 08:19
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

I dag går startskottet för datateknikföretaget Intels senaste kampanj. Det är den första i företagets historia som syftar till att bygga varumärket snarare än att marknadsföra en produkt och kampanjen går under namnet" Sponsors of Tomorrow". <b>Se filmerna på Dagensmedia.se.</b>


I sin största marknadsföringssatsning på tre år satsar Intel på att stärka sitt varumärke med kampanjer i ett tjugotal länder. Hittills har fokus legat på produkterna, senast i en kampanj för tre år sedan för en ny processor.

Först ut är USA, Storbritannien och Tyskland och i juni når "Sponsors of Tomorrow" Sverige. Kampanjen kommer att gå i bland annat print, utomhus och på webben. Företaget vill belysa att de bidrar till att utveckla samhället framåt.

San Francisco-byårn Venables Bells & Partners står bakom kampanjen och är deras första för Intel. Medievalen har gjorts av OMD.

Linus Kannerberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.