Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Integrerad kommunikation ska sälja Vattenfalls nya sajt

Publicerad: 24 Juni 1999, 09:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Med integrerad kommunikation hoppas den Vattenfall-ägda sajten abonnera.com kunna lansera sig effektivt. Målgruppen är inte tillräckligt bred för att TV ska komma på tal.


Sajten abonnera.com riktar sig till alla som vill köpa abonnemang från en och

samma leverantör. Abonnera.com handlar upp olika produkter och tjänster och

kunderna får sedan en enda faktura för alla olika abonnemang. Till en början

erbjuder abonnera.com tjänster inom el, telefoni och Internet, men fler

tjänster är på gång.

- Det vi ser framför oss är digital-TV, larmtjänster och hemförsäkringar, säger

Mattias Tingvall, VD för abonnera.com.

Även tidningsprenumerationer kan bli intressant.

- Det ser vi definitivt över.

Målgruppen är småföretagare och privatpersoner som är mogna Internetanvändare.

- Vi ska träffa så precis vi kan och därför inte gå alltför brett. Jag tor inte

att det blir någon traditionell lansering. TV blir inte aktuellt, det blir för

dyrt.

IMC-gruppen på CIA Media Marketing ska sköta medierådgivningen åt abonnera.com.

- Vi gillade att CIA hade satt ihop en egen enhet som jobbar med integrerad

kommunikation och ser över hela mediemixen. Deras prismodellen var också bra.

De ska sätta ihop den optimala mixen i stället för att ta betalt efter hur

mycket medier de köper.

När det gäller prismodellen hade inte CIAs två konkurrenter i upphandlingen

inte kommit lika långt, anser Mattias Tingvall

Han hoppas också att CIA ska utnyttja sina informationssystem bättre än vad

många mediebyråer gör idag.

- Mediebyråerna har så mycket kvantitativ info som jag i många fall inte

tycker att de utnyttjar, till exempel analyser av målgrupp och konkurrenter.

Abonnera.com har ännu inte bestämt om det ska gå att annonsera på sajten när

den lasneras till hösten.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.