Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Inte Rio blir Holy Diver - efter välsignelse från Dio

Publicerad: 21 April 2008, 06:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Reklambyrån Inte Rio byter namn till Holy Diver, som också är titeln på en skiva från 80-talshårdrockarna Dio.- Vi har fått Ronnie James Dios välsignelse, säger Andreas Grimelund, vd och planner på Holy Diver.


Reklambyrån Holy Divers webb, med den nya logotypen Andreas Grimelund skickade ett mejl till Ronnie James Dio, förgrundsgestalt i hårdrocksgruppen Dio, och frågade om hans byrå fick ta namnet Holy Diver.

- Jag hade inte världens högsta förhoppningar. Men det tog bara en vecka så fick jag tillbaka ett mejl av hans manager Diana. Hon skrev: "We have spoken to Ronnie about this and you have his blessing", säger Anders Grimelund.

Är du själv gammal hårdrockare?

- Det måste jag tillstå.

Inte Rio har funnits i tio år och har idag 14 medarbetare. Med det nya namnet Holy Diver går byrån in i "en ny era", med ett förädlat och förtydligat erbjudande.

- Lika väl som vi hjälper våra kunder att utveckla deras kommunikation så måste också vi se över våra erbjudanden och driva oss själva framåt. Ett namnbyte är en markering på att man vill ta nästa steg och bli ännu bättre och duktigare.

Några av Holy Divers kunder är JM, Jetpak, Fazer Bageri, Svensk Fjärrvärme, Naturskyddsföreningen, Printley och Domet.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.