Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Initiative Universal stärker nordisk profil

Publicerad: 14 Mars 2001, 07:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:25

Initiative Universal sjösätter idag en nordiska sajt och presenterar sin nya logotype. Dessutom lanserar mediebyrån den nya, nordiska processplattformen Mediatrack och inför i och med det en kvalitetsgaranti för sina kunder.


- Våra största kunder idag är eller blir så småningom nordiska. I och med våra

nyheter blir vi ett sant nordiskt nätverk där vi delar på all information,

säger Jochum Forsell, nordisk mediechef för Initiative Universal.

Mediatrack är en plattform som ska ligga till grund för Initiative Universals

administrativa arbete i hela Norden. Varje administrativ del i

strategiprocessen är mallad för att spara så mycket som möjligt av

medierådgivarnas tid. Halvvägs in i strategiprocessen är också en

kvalitetskontroll infogad. Det så kallade critical eye, det kritiska ögat, ska

garantera att kunder och medierådgivare är på rätt väg.

- Critical eye är en lista med många, för oss, obekväma frågor som exempelvis

"Hur differentierar den här strategin kunden från sin värsta fiende". Om vi

inte passerar critical eye får vi börja om. Vi låter kunderna syna oss i

sömmarna för att ge dem en kvalitetsstämpel svart på vitt.

Mediatrack följer en oändlighetskurva liknande den som KF har som symbol.

Oändlighetssymbolen går även igen i Initiative Universals nya logotype, som

syns här intill.

Idag lanserar Initiative Universal också en nordisk webtjänst med ett externt

nätverk där kunder hittar sina senaste planer och dokument samt information om

nordiska mediers räckvidder.

Initiative Universal har cirka 200 anställda i Norden varav 70 till 75 sitter i

Sverige. Några nordiska kunder för Initiative Universal är Ica, Microsoft,

Statoil och L'oréal.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.