Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Initiative Universal får regeringsuppdrag

Publicerad: 2 November 2001, 12:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Mediebyrån Initiative Universal får ansvaret för regeringens informationskampanj mot alkoholskador. Kampanjbudgeten uppgår till 50 miljoner kronor.


- En av anledningarna till att de valde oss är att vi har stor erfarenhet av

att kommunicera med ungdomar. Stark research och analys har också varit

avgörande, säger Peo Nyman, projektledare och affärsutvecklare på Initiative

Universal.

Enligt honom har också analysverktyget Media Mind varit bidragande till att

Initiative gick vinnande ur pitchen.

- Det ger oss kunskap om ungdomars alkoholvanor runt om i världen, ända ner på

spritsortsnivå.

Budgeten är i ett första skede lagd fram till 2003, men kampanjen kommer att

sträcka sig till 2005.

Kampanjens syfte är att förebygga alkoholskador, och den huvudsakliga

målgruppen är ungdomar i åldern 18 till 25 år. Reklambyrå är TBWA.

Uppdraget är det andra Initiative Universal presenterar i veckan. I torsdags

stod det klart att byrån tagit hem Skandiakontot, som uppskattas vara värt

mellan 60 och 80 miljoner kronor på årsbasis.

Björn Hedensjö

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.