Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Ingen förstår sig på Titanägget"

Publicerad: 18 April 2010, 06:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

Askmoln och guldägg avhandlas i veckans Söndagspanel.


Varje söndag ber Dagensmedia.se några branschprofiler att summera veckan som gått – och blicka framåt.

Här är svaren.

 

Jonna Bergh Wahlström, chefredaktör Glamour

Vad har varit veckans snackis?

– Det har varit en riktigt bra snackisvecka och jag skulle ha valt regeringens vårbudget, Maddes sorgrökning, däckbytet, guldäggsvinnare, hockey-finalen, Slash till Sverige, Cannes eller det faktum att Pureology-serien vann två av hårpriserna på KTF-galan i torsdags om det inte var så att jag inte kan tänka klart för all vulkanaska.

Vad vill du läsa om nästa vecka?

– Att det byggs ett megastort hotell i Borlänge som kommer att stå klart lagom till Peace & Love-festivalen.

 

 

Nikolina Gorupec, medierådgivare på Initiative Universal

Vad har varit veckans snackis?

– Att Lars Ohly tackade nej till århundradets mest uppsjåsade bröllop med ”tack för inbjudan, men jag vill hellre avsätta kungafamiljen”. I och med Guldägget har det varit en hel del diskussioner om reklamtävlingar i största allmänhet. Och huruvida effekt/resultat ska räknas in när man bedömer kreativitet. Till sist har det spekulerats kring anledningen bakom avhoppen från Dusk to Dawn.

Vad vill du läsa om nästa vecka?

– Peter Paunovic sadlar om till proffsboxare.

 

Karl Wikström, planner DDB

Vad har varit veckans snackis?

– Att Island, stärkta av sin seger över det internationella bankväsendet, nu gett sig i kast med flygbranschen. Annars har Guldägget stått i fokus. Det har pratats om ett absurt bra år för kommunikations-Sverige – med insiktsdrivna, nyskapande och mångsidiga idéer nominerade i alla kategorier och från alla möjliga byråer. Om en smickrande och glädjande grand slam för DDB i Guldägget (förlåt). Och till sist att ingen fortfarande riktigt begriper sig på Titan-ägget.

 

Vad vill du läsa om nästa vecka?

– Om Noel Pretorius (Lowe Brindfors) och kollaboratörers konstprojekt ”Them and Us” – ett internationellt konstsamarbete mellan 20 europeiska och 20 afrikanska designers, som visar hur kreativitet kan samordnas över hela jordklotet. http://them-and-us.org/

 

– Och varje  vecka vill man läsa mer om tankearbetet bakom det som görs - om affärsstrategierna, insikterna och idéprocessen bakom alla kampanjer och nysatsningar. Större jobbfokus och mindre personfokus ger mer intressant och inspirerande läsning.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.