Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Indiska gurus blir Elons vapen

Publicerad: 19 Maj 2008, 09:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Ikväll går reklambyrån Svenssons senaste reklamfilm för Elon upp på tv. Svenska kök är den här gången bytta mot Indiska Bollywoodmiljöer.<b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


Syftet med kampanjen är att sätta Elon som kunskapshandlaren. Startfilmen ska följas av fyra andra filmer som med ett större djup ska visa hur Elon skiljer sig från andra vitvaruleverantörer.

- Den här första filmen kommer ta för sig mycket i blocket vitvaruhandlare och kommer att sticka ut rejält, säger Tomas Carrfors, cpoywriter på Svensson.

Filmen är inspelad i Indien.

- Det var det land som budgetmässigt var mest försvarbart och samtidigt kunde ge oss så fantastiska miljöer. Det var 140 personer inblandade i det indiska teamet.

Filmen ska rulla i TV4-nätvetket med start på onsdag. Natten till i dag gjorde dock en liten smygpremiär runt programmet Lost.

Teamet på Svensson är projektledare Mirja Kais, ad Filip Lindquist, copy Tomas Carrfors, originalare Carola Walter. För regin står Jesper Kouthoofd, producent Katarina Berggren och Henrik Andersson. Indisk producent är Nilesh Kumar. För musiken står Christian Ohlsson och Mattias Tegnér. Stylist är Ulrika Sjölin och David Hellman är fotograf. Postproduktionen är gjord av Stopp och mediebyrå är Starcom.

Arbetet med filmen kan följas på Svenssons egna Bollywoodblogg.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.