Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

In Media sjösätter Västerortspaketet

Publicerad: 8 maj 2009, 03:20
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

Västerortspaketet ska via event, print, webb och digitala stortavlor nå 300.000 människor i Vällingby med omnejd.


In Media producerar, och säljer sedan tidigare annonser i, Vällingby Citys lokaltidning Vällingby City Independent samt modemagasinet Kfem.

Nu har bolaget även fått i uppdrag att sälja de eventytor som finns i modevaruhuset Kfem.

Ett nytt annonspaket, kallat Västerortspaketet, sjösätts nu. Det innefattar annonsering i Vällingby City Independent, på Vallingbycity.se samt digitala storbildskärmar i Vällingby City kombinerat med event i Kfem.

- Vi vänder oss till lokala aktörer i Västerort men även större annonsörer utan den lokala kopplingen som vill visa upp sitt erbjudande, säger Anders Ingårda, vd In Media.

Först ut att gå i paketet är lokala bilfirman Europeiska Motor.

- Vi har också känt av respons från större varumärken. Det är en ovanlig lösning med så många aktiviteter samtidigt som i allt högre grad efterfrågas.

- Vi för även diskussioner med fler bilaktörer. Även om den branschen har det tufft är detta ett bra sätt att visa upp produkter fysikt i Kfem, samtidigt som man kan visa rörliga filmer samt stödja med print och webb, säger Anders Ingårda.

Enligt In Media ska paketet nå hela västerort och ha potential att nå över 300.000 personer.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.