Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ikväll smäller det för Alcro - gör tung investering i hockey-VM

Publicerad: 2 Maj 2008, 09:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

I kväll startar hockey-VM i TV6 och TV3. Samtidigt påbörjas huvudsponsorn Alcros omfattande aktiviteter i tv - signerade Lowe Brindfors. Budskapet: Skydda din fasad.- Det är en enorm exponering i rätt tid, säger Maria Midby Arén på Alcro.


Glocalnet, Norrlands Guld, Dressmann och färgtillverkaren Alcro har köpt den exklusiva exponeringen kring ishockey-VM, som i kväll drar igång i TV3 och TV6.

Lowe Brindfors och produktionsbolaget Masterplan har tagit fram filmer som Alcro ska visa i samband med evenemanget.

I filmerna får hockeyspelare hårda slag på sina hjälmar, i slow motion. Budskapet "skydda din fasad" ska påminna de manliga tittarna att det är dags att måla om huset.

- Vi brukar annonsera för fasadmålning runt den här tiden, eftersom det är då folk börjar arbetet med att måla om sina fasader. Det är ofta en manlig målgrupp som gör inköpet av färgen. I det här mediet når vi förmodligen alla män någon gång, säger Maria Midby Arén, ansvarig för kommunikation på Alcro.

Hon fortsätter:

- Ishockey är också en sport av en viss dignitet och ruffhet som vi tycker kan likna Sveriges klimat. Det är så de här reklamspottarna är byggda - att hjälmen skyddar din fasad.

Parallellt med tv-exponeringen går Alcro i kvällspress.

- Den satsningen gjorde vi även förra året, och då var den väldigt stor. Nu har vi dragit ner lite på kvällspress i och med att vi gör den här ishockey-VM-grejen.

Alcro marknadsför under våren även produkter för inomhusmålning.

- Vi lyfte fram att färg inte bara är kulör. Kampanjen handlade om våra unika ytor - om hur man kan skapa spännande taktila ytor, guld- och metallaktiga, sandiga, och andra som ger mönster.

Alcros reklambyrå är Lowe Brindfors. Mediebyrå är Maxus.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.