Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ikea pratar mångfaldi tv, print och radio

Publicerad: 15 Augusti 2008, 08:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

Porträtt uppbyggda av Ikeamöbler ska föra tankarna till mångfald. Nästa vecka startar Ikeas utomhuskampanj i det nya maneret.


Ikeas mångfaldsannons. Utomhusannonserna föreställer porträtt uppbyggda av många små foton av produkter ur Ikeas sortiment. Payoffen är Länge leve mångfalden. Forsman & Bodenfors har gjort kampanjen.

- Mångfald för Ikea innebär dels att vi har ett stort utbud av produkter och lösningar till kunderna, men även ett internt perspektiv. Vi tror att det är bra för företag att bejaka mångfalden hos medarbetarna. Mångfald är grunden för kreativitet, säger Ikeas marknadschef Nils Larsson.

I går var det premiär för den första tv-reklamen i det nya maneret. Utomhuskampanjen startar i Stockholms tunnelbana på måndag och från tisdag går reklamen utomhus över hela landet. På onsdag följer en programförklaring på en helsida i dagspress. Kampanjen går även i radio under de kommande två veckorna.

Arbetsgrupp på Forsman & Bodenfors:Projektledare: Susanna Fagring, Olle VictorinProduktionsledare: Ewa Edlund, Elin SohlbergAD: Anders Eklind, Anna KaskCopy: Fredrik Jansson, Anders HegerforsFormgivare: Christoffer PerssonIllustratör: Charis TsevisOriginal: Factory F&B

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.