Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ikanobanken går i tv med nytt manér

Publicerad: 12 Maj 2008, 08:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

Ikanobanken kör en testkampanj i tv för första gången på flera år. Med ett nytt reklammanér och en budget på 300.000 kronor ska reklamfilmerna locka nya kunder inom billån, kreditkort och banklån. <b>Se filmen på Dagens Media</b>.


- Kampanjen har ett rent säljsyfte. Det var länge sedan Ikanobanken gick i tv, så det här är ett test. Tv-produktionen har en ganska liten budget, 300.000 kronor för tre filmer, men vi har jobbat enkelt och hoppas att den ger god effekt ändå, säger Anna Lennström, projektledare på reklambyrån Svensson, som står bakom kampanjen.

Polfilm har producerat och Mediacom är mediebyrå. Filmerna rullar än så länge i TV3, TV4, TV6, TV8 och Discovery.

- Planen är att de ska gå i två månader, men blir det en oväntat hög respons kan det bli en längre period, säger Anna Lennström.

Reklammanéret är något förändrat sedan tidigare kampanjer.

- Förutom att vi anpassat manéret för tv så har vi även gjort vissa ändringar i grafik och tonalitet för att förenkla budskapet. Vi har också en ny payoff: I småland blir drömmar till verklighet, säger Anna Lennström.

Förutom tv blir det annonser i Metro och direktreklam i Postens utskick Svepet. Målgruppen är den typiska Blocket-användaren och män i åldern 25-50 år som bor i villa på mindre orter.

Arbetsgrupp på Svensson:Anna Lennström, projektledareFilip Lindquist, adTomas Carrfors, copyCarola Wallter, original

Produktionsbolag: Polfilm/Martin LarssonMusik: Christian Olsson och Mattias TegnérVokalist: Simone Monreo

Se en av filmerna på Dagens Media.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.