Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Idolsponsring lyfte Dustin

Publicerad: 13 Januari 2009, 11:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:24

Dustin homes julförsäljning ökade med 20 procent i år jämfört med 2007. Elektronikkedjan tackar Idolsponsringen för lyftet.


Dustin home har sponsrat Idol tre år i rad. Inför förra årets upplaga bytte företaget logga och producerade en reklamfilm med samma manér som Idols sponsringsbillboards, samt med en av karaktärerna. Dessutom lanserades en specialsajt, som enligt Dustin har haft 110.000 unika besökare.

Sponsringen har gett resultat, menar Dustin. Försäljningen i årets julhandel ökade med 20 procent i år jämfört med samma period 2007, enligt ett pressmeddelande.

- Vi har fått en otroligt bra respons på Idol. Under sponsringsperioden har trafiken till Dustin home ökat med cirka 45 procent och försäljningen med runt 30 procent jämfört med samma period förra året. Både i november och i oktober hade vi en halv miljon unika besökare, säger Stefan von Stein, marknadschef på Dustin, i pressmeddelandet.

Dagens Media har sökt Stefan von Stein, marknadschef på Dustin.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.