Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Idol tar över storstädernas torg med jättevepor

Publicerad: 25 Augusti 2008, 07:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

I natt gick TV4s kampanj för Idol upp i Stockholm, Göteborg och Malmö. <b>Se trailern på Dagensmedia.se</b>.


Idol och TV4s 30 meter långa vepa över Sergels Torg. Reklambyrån Tempel och TV4 startade sin stora Idol-kampanj i natt.

- Det här är en av våra största kampanjer under året, det är verkligen ett av våra A-projekt, säger Åsa Kellner, projektledare för Idol-kampanjen på TV4.

Bilder på juryn exponeras på jättevepor på Medborgarplatsen och på Sergels Torg i Stockholm, samt vid centralstationen i Malmö och på Avenyn i Göteborg.

På bilderna ser det ut som om någon har klottrat bra eller dåliga omdömen över jurymedlemmarnas ansikten. Budskapet är att TV4s Idol-jury väcker starka känslor.

- Den visar att tittare eller sökanden har blivit glad på juryn eller förbannad på juryn, och gått dit och klottrat något på bilden, säger Åsa Kellner.

TV4 gör ingen traditionell utomhuskampanj, utan har bara köpt de stora formaten i Malmö, Göteborg och Stockholm. TV4 ska inte heller köpa annonser i dagspress.

TV4 har i stället lagt mycket krut på att marknadföra programmet via TV4.se och genom Idol-trailern, som började rulla i helgen.

- Vi har valt att låta trailern göra räckviddsjobbet. Vi valde mellan en vanlig utomhuskampanj och de stora formaten, men vi kände att vi kunde få räckvidden på ett tillräckligt bra sätt med en maffig trailer. Detta medan de stora formaten står för impact.

TV4s mediebyrå är Carat. Idol börjar sändas vecka 36.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.