Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

IDGs nya Nollett vill bli organet för den digitala medieindustrin

Publicerad: 28 maj 1999, 07:18
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:33

Idag är det premiär för tidningen Nollett. Det är IDGs satsning på en tidning för alla som arbetar med webben, multimedia, 3D och annan teknik inom den snabbt växande digitala medieindustrin.


- Idag finns inget organ för de personer som arbetar i den här snabbt växande

världen, säger Herman Sundgren, annonschef på Nollett. Vi siktar på att nå

webbutvecklare, designers, personer som arbetar med digitalljud och video och

multimediaproduktion. Dessutom tror vi att informatörer med webbansvar blir en

intressant läsekrets, säger Sundgren.

Den långsiktiga målsättningen för Nollett är att ligga på 15 000 i upplaga men

dagens premiärnummer distribueras i en upplaga av 30 000 ex.

- Vi samdistribuerar Nollett med MacWorld eftersom vi vet att många där arbetar

med de här teknikfrågorna, säger Sundgren.

Upplagan till första numren är delvis också uppbyggd på register från

ytterligare en IDG-tidning, CAP&Design. Under höstens planerade fyra nummer

kommer Nollett att successivt sänka upplagan för att vid årsskiftet ligga

någonstans runt 10 000.

Enligt Herman Sundgren har Nollett ställt in siktet på annonsörer som levererar

både hård och mjukvara till den här yrkesgruppen.

- Vi tror dessutom att den här tidningen blir intressant för

rekryteringsannonser eftersom många företag i den här världen lever i sådan

snabb utveckling och konstant söker ny personal.

En helsida fyrfärg i Nollett kostar enligt prislistan 38 500 kronor.

Premiärnumret är på 84 sidor varav 24 annonssidor.

Henrik Meerburg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.