Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Identity Works klär om Grumme

Publicerad: 5 Maj 2008, 14:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

I maj relanseras Grumme med design som ska föra tankarna till svensk natur. Identity Works ligger bakom det nya utseendet.


Grummes nya kläder. - Vi ville att förpackningarna skulle förmedla den speciella Grummekänslan tydligare. Det ska märkas att man befinner sig i vår värld, med känsla av svensk natur och skärgård, säger Stefan Wallander, marknadsdirektör på Cederroth International.

Arbetet med de nya förpackningarna började i höstas.

- Vi träffade ett antal byråer men fastnade för Identity Works idéer och Träffade nga byråer, Vi fastnade för dem och deras ideer. Och titta på hur det blev, förpackningarna är fantastiska!

De nya förpackningarna kommer att lanserar i butikerna fortlöpande under året, med start i maj. Relanseringen stöds med en reklamkampanj i tv senare i maj, signerad reklambyrån Grand.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.