Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ica rullar ut en av årets största kampanjer

Publicerad: 5 Maj 2008, 07:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

Ica planerar fyra temakampanjer under året. Den första var I love Eco, den andra, som startade i går är en picknickkampanj som har sin utgångspunkt på webben genom ett samarbete med Hitta.se.


Kampanjsajten består av en vit- och rödrutig picknickduk där Ica har dukat upp bland annat med picknicktips och recept. På en digital karta som har tagits fram i samarbete med Hitta.se har också Sveriges 2.000 bästa picknickställen märkts ut. Ställena har valts ut efter bidrag från Ica-handlare runt om i Sverige.

- Vi vill inspirera och stimulera våra kunder och visa att vi är bäst på picknick-tips, säger Magnus Wikner och berättar att strategin att jobba med temakampanjer är ny för Ica.

- Vi har planerat fyra temakampanjer i år. Vi har tagit de delarna som har fungerat bra i vår kommunikation men jobbar sedan mer fokuserat under en längre period för att få ett större genomslag i det vi gör.

Tre tv-filmer som i vanlig ordning utspelar sig i Ica-Stigs butik ska rulla i tre veckor, en ny film för varje vecka. Kampanjen går också utomhus och i print. En aktivitet tillsammans med tidningen buffé är inplanerad och flera butiksaktiviteter.

- Det är en annan fördel med att jobba tematiskt, att vi bättre kan koppla ihop butiksaktiviteterna med det vi gör medialt.

Mediekampanjen pågår i tre veckor men i butik ska Ica arbeta med picknick-temat över hela sommaren.

Icas kampanjsajt:

http://kampanj.ica.se/picknick/picknick.php

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.