Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

ICA rekryterar elkunder med dr

Publicerad: 23 Mars 2001, 10:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:24

ICA vill sälja el från Statoil till stamkunderna. Kampanjen rullar via utskick och annonser i kundtidningen Buffé.


Kampanjen riktar sig till ICAs 2,1 miljon kunder. Den rullar regionvis med

start i väst. Avstampen sker som dr via stamkundserbjudanden i kundtidningen

Buffé och följs upp med annonser i densamma.

Annonserna visar burkar som det lyser ur och copyn ska försöka göra

el-erbjudandet humant.

- Oftast är elkunden en man, men ICAs kunder består till 75 procent av kvinnor.

Därför har vi försökt att paketera el som vilken hushållsprodukt som helst,

säger Lotta Romney, projektledare på Leo Burnett, som står för utformningen av

kampanjen.

Kampanjen har ingen egentlig payoff.

- Vi vill säga "Byt elleverantör till Statoil och få ICA-bonus på köpet."

I kampanjen ingår även butiksmaterial för ICA-handlarna.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.