Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ica och Pressbyrån stödjer årets Mustaschkamp

Publicerad: 25 April 2008, 12:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

På måndag drar Cancerfondens Mustaschkamp igång för andra året i rad. Förra årets mediepartner Aftonbladet är inte med.


Ica och Pressbyrån är partners till årets omgång av Mustaschkampen, men fler kommer att tillkomma. Aftonbladet, som uppmärksammade insamlingen stort förra året, är inte med.

- Vi har tagit tillbaka aktiviteten och gör den utan mediepartner. Vi gör även Rosa bandet själva så därför kändes det naturligt, och det ger oss också större möjligheter att utveckla insamlingen, säger Stefan Edwall, projektledare på Cancerfonden.

Mustaschkampen är en insamlingstävling vars syfte är att öka medvetenheten om prostatacancer. Tävlingen kommuniceras med en kampanj i print och på webben, samt genom pr.

- Vi vill lyfta frågan om prostatacancer och samla in pengar i kampen mot sjukdomen. Vår förhoppning är så klart att synas mycket.

Insamlingsmålet är 5 miljoner kronor. Reklamkampanjen är gjord av Waters Widgren/TBWA.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.