Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

ICA byter dvärgar mot såpa

Publicerad: 23 November 2001, 09:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Medietunga ICA byter varumärkesplattform. I stället för showande småbarn som i dvärgformat rantar runt bland varorna ska ICA presenteras med hjälp av en tv-såpa. De första tv-filmerna premiärvisas torsdagen 29 november.


ICA-såpan utspelar sig i en ICA-butik där en ICA-handlare och hans familj ska

lyftas fram på ett "humoristiskt sätt", enligt Eva Burén, presschef på ICA.

- Filmerna ska ge en känsla av att ICA är ett modernt företag, säger hon, och

försäkrar att varorna kommer att visas även fortsättningsvis.

Såpan bemannas av skådespelare som har varit med i "diverse såpor".

Reklamfilmerna sänds fram till jul. Nästa år kommer ICA att använda fler medier

i sin nya kommunikation, som närmare ska presenteras nästa vecka.

De nya tv-filmerna är skapade av reklambyrån King. De är också nytillträdda

marknadschefen Ingrid Jonasson Blanks första synbara resultat av ett omfattande

arbete med en ny varumärkesplattform.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.