Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ica bjussar Childhood på reklamkampanj

Publicerad: 29 Januari 2009, 14:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

Som ett led i stödet av välgörenhetsorganisationen Childhood bjuder Ica vinnarna i den gemensamma filmtävlingen på tv-tid. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


I julas körde Ica en insamlingskampanj till förmån för Childhood. Via en kundundersökning kom matjätten fram till att kännedomen om organisationen var alltför låg. Resultatet blev att filmcommunityn Mookie bjöds in till en tävling där medlemmarna skulle skapa reklamfilmer för Childhood.

- Vi tycker att det ligger i vårt åtagande att kommunicera vad Childhood är och gör, säger Paula Frösell, projektledare på Ica.

Drygt 50 bidrag skickades in till tävlingen och 6 finalister valdes ut. Vinnare blev "Flickan" av Kalle Engström, Alicia Rissler och Fredrik Lund-Hansen, som studerar på Hyper Island.

Filmen rullar nu i bland annat TV3, TV4, Kanal 5 och TV8.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.