Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

IAB på jakt efter vd

Publicerad: 29 Januari 2009, 12:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

IAB:s strategi, mål och visioner är satta. Nu fattas bara en vd som kan implementera dem.


Intresseorganisationen IAB lanserades i Sverige i höstas. Till en början fick IAB ett kyligt mottagande av KIA, men nu har parterna kommit överens.

- Sedan jag engagerade mig i IAB har jag varit väldigt tydlig med att vi agerar på en marknad som är i tillväxt. Vi är alltså i en fas då vi gemensamt, alla intressenter, ska driva marknaden, inte strypa den genom att skapa förvirring i marknande eller annat som verkar destruktivt för utvecklingen, säger IABs styrelseordförande Johanna Johansson.

I går hade IAB sitt första frukostseminarium där organisationen presenterade sin verksamhet. Samtidigt letar man efter en vd.

- Uppdraget blir att svara för de nationella och lokala relationerna i Sverige och dra igång verksamheten här. Dessutom ska personen jobba mot IAB i övriga världen, säger Johanna Johansson.

Under det andra kvartalet ska en vd vara på plats.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.