Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Hyundai rullar till Le Bureau

Publicerad: 23 februari 2007, 15:55
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:10

Bilmärket Hyundai byter bort reklambyrån Tank mot Le Bureau.


Rvd

Rolf van den Brink


- Vi har utvärderat ett tiotal byråer på djupet. Vi valde Le Bureau. De är den leverantör som kan hjälpa oss bäst där vi står nu, säger Roland Bägén, marknadschef på Hyundai.

Bilmärket har 2,5 procent av marknaden efter 15 år Sverige och 13 år av obruten tillväxt.

- Vi behöver en ny typ av kommunikation. Varumärkesaerbetet startar nu, säger Roland Bägén.

Ska ni ändra era reklaminvesteringar?

- Inte som vi ser nu. Vi fortsätter hålla fokus på dagspress. Vi är den sjunde största annonsören i Sverige och det tolvte största mäkret. Så vi överinvesterar.

För Le Bureau innebär affären att byrån får sitt första bilmärke.

- Med våra mätt är det ett medelstort konto, säger Gustaf Sehlstedt, vd på Le Bureau.

Här är arbetsgruppen på Le Bureau:Josefin Bergén-Lilja, produktionsledareTobias Carlson/Jonas Wittenmark, adClaes Kjellström, copywriterGustaf Sehlstedt, projektledareAlbin Gustafsson, planner

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev