Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hyllade copyn Fredrik Jansson slutar på Forsman & Bodenfors

Publicerad: 7 September 2015, 14:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:52

Fredrik Jansson lämnar Forsman & Bodenfors efter 20 år, kan Dagens Media berätta.


Ämnen i artikeln:

Forsman Bodenfors

Copywritern Fredrik Jansson har jobbat på Forsman & Bodenfors sedan 1995, där han också varit partner, och står bakom en rad uppmärksammade kampanjer.

Bland annat var Fredrik Jansson med och tog fram kampanjen "805 million names" för FN:s World Food Programme, där Zlatan Ibrahimovics kropp täcktes med namnen på 50 svältande personer.

Kampanjen hyllades internationellt och vann Sveriges enda gula penna i prestigetävlingen D&AD. Fredrik Jansson har även jobbat med Volvos omtalade kampanjer på temat "Made by sweden" samt Ikea.

Nu lämnar Fredrik Jansson Forsman & Bodenfors, kan Dagens Media berätta. Om Fredrik Jansson kommer att stanna kvar i reklambranschen är i nuläget oklart.

Dagens Media har varit i kontakt med Forsman & Bodenfors VD Erik Sollenberg som avböjer att kommentera i nuläget.

Forsman & Bodenfors rankades under 2014 som den mest belönade reklambyrån i världen.

2009 satt Fredrik Jansson i juryn för den internationella reklamtävlningen Cannes Lions och 2011 lyftes han fram av amerikanska Adage.

LÄS ÄVEN:

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Forsman Bodenfors

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.