Hur bör annonsörer optimera sajten?

Att sökordsoptimera sin sajt är viktigare än vad man kan tro. Alexandra Jung, SEO-konsult på Iprospect förklarar varför - och reder ut de största misstagen som görs.

Vad har marknadsförare att vinna på att sökordsoptimera?

– Kort och gott skulle jag vilja säga allt. Varje dag sker det mellan 60 och 70 miljoner sökningar bara här i Sverige, vilket gör det oerhört viktigt att ha synlighet i kundernas köpresa redan från första början – hela vägen från kännedom till lojalitet, säger Alexandra Jung och fortsätter: 

– Sökmotoroptimering gör det möjligt för marknadsförare att vända sig till de som redan är intresserade av en produkt eller tjänst, och med hjälp av insikter från deras sökbeteende går det att skapa en webbplats som besvarar besökarens frågor och behov i alla lägen.

Läs hela artikeln i nummer 17 av Dagens Media. 

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-11-02 09.02Uppdaterad 2018-11-05 09.35

Ämnen i artikeln: