Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hundras ägare skissar på ny reklambyrå

Publicerad: 19 Februari 2009, 09:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Johan Belin för diskussioner med ett tiotal personer om att starta ny byrå efter konkursen med Hundra. "Det finns en stark önskan att jobba ihop och garva lite", säger han till Dagensmedia.se


Lågkonjunkturen slog till mot Hundra Reklambyrå med full kraft och byrån tvingades i konkurs för ett par veckor sedan.

Nu försöker vdn Johan Belin plocka ihop bitarna efter den havererade byrån.

- Nummer ett just nu är att vi försöker att få in så mycket pengar som möjligt i konkursboet för att minimera eventuella förluster för leverantörer och andra. Vi vill ha en så snygg och ren konkurs som möjligt, säger han.

Men det finns planer på att starta en ny byrå i spillrorna av Hundra. Ett tiotal personer, både från Hundra och utomstående, för nu diskussioner om en nystart.

- Vi är en grupp människor som känner varandra och har jobbat ihop som pratar, men ingen har comittat än. Det är inte jag som startar ny byrå utan det är något vi gör som ett kollektiv.

Johan Belin är förtegen med vilka andra som ingår i projektet men säger han hans roll blir som projektledare och strateg.

- Vi är alla tagna av det som har hänt och hur snabbt det kan gå, så parollen framöver blir low-cost. Vi kan sitta i en källare i ett industriområde om det behövs, säger Johan Belin och fortsätter:

- Nu finns det en stark önskan om att jobba ihop och garva lite. Men vi kommer att vara otroligt kostnadsmedvetna.

Johan Belin vill inte spekulera i förutsättningarna för den nya byrån att ta över Hundras.

- Vi varken kan eller får fråga några kunder i dagsläget innan konkursen är avslutad.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.