Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

HSB:s nya kommunikation

Publicerad: 6 maj 2009, 10:14
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

För att stärka upp budskapet kring sina kärnvärden rullar bostadsfederationen HSB ut en ny kommunikationsplattform. "Vi vill visa att HSB står för värden som inte finns hos andra bostadsbolag", säger Björn Brandell, kommunikationschef på HSB.


HSB består av 33 olika HSB-föreningar, inklusive 3.900 bostadsrättsföreningar. Organisationen har drygt 530.000 medlemmar. Den nya kommunikationsplattformen framtagen i samarbete med reklambyrån Fältman & Malmén kretsar kring devisen "HSB - där möjligheterna bor" .

- Vi vill visa HSB:s särskillnad från övriga bostadsintressenter. Vi är en kooperation och medlemsorganisation och står andra värden än andra bostadsintressenter.

Vad vill ni få fram med den nya plattformen?

- Vi har förutom bostadsförvaltningen en framåtsyftande verksamhet som står för ett gott boende. Våra kärnvärden omsorg, trygghet, samverkan och hållbarhet ligger rätt i tiden och särskiljer oss från andra aktörer. Vi vill visa dessa på enad front.

Tanken är att alla HSB-föreningar ska få gemensamt formspråk och gemensamt koncept i all marknadsföring och reklam.

- Vi stärker samordningen mellan alla våra förbund.

Just nu pågår en kampanj, riktad mot ungdomar, som handlar om bosparande. Det nya kommunikationskonceptet rullades nu ut internt och ska finnas med i alla kommande kampanjer.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev