Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

HP väljer Publicis och Optimedia

Publicerad: 26 Juni 2002, 13:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

HP, som nyligen slogs samman med Compaq, har valt att samarbeta med de globala byrånätverken Publicis och Optimedia. Publicis representeras i Sverige av reklambyrån Publicis Stockholm och Optimedia av mediebyrån Zenith Media.


Dataföretaget HP slogs i mitten av maj officiellt samman med konkurrenten Compaq. På den svenska marknaden har Optimedia och Zenith idag ansvaret för HP-varumärket och Initiative Universal ansvarar för Compaq. Fortfarande är samarbetena med båda mediebyråerna aktiva.

Men HP har nu valt Publicis och Optimedia som globala samarbetspartners. Dessa blir HPs officiella kommunikationskonsulter på alla marknader där dataföretaget agerar. Hur byråsamarbetena ska se ut i Sverige vill dock Gunilla Lundqvist på HPs marknadsavdelning inte berätta. Detaljerna blir klara efter sommaren enligt henne.

The Publicis Groupe Worldwide blir HPs globala reklambyrånätverk med ansvar för produkt- och lösningsreklam. Reklambyrån Goodby Silverstein & Partners i San Fransisco, USA, blir ansvarig för arbetet med varumärkesbyggande reklam.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.