Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Houdini - A-coms nya webbyrå

Publicerad: 4 November 1999, 08:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Houdini blir namnet på utbrytargruppen från Rescos nya webbyrå. Byråns ambitionen är att bryta sig ur IT-konventionerna och i huvudsak arbeta med business to businesskunder.


De tio webbkreatörerna som tidigare varit med och byggt upp Internetföretagen

Reference och Nation äger 50 procent av den nya byrån medan återstående del ägs

av A-com. Affärsidén är att "utveckla storybaserade koncept som inspirerande

bärare av information, huvudsakligen för business-to-business-behov", enligt

ett pressmeddelande.

- Vi har redan internationella uppdrag och vår ambition är att bli ett namn som

andra byråer i Europa vill jämföra sig med, säger Patrick Gardner, byråns

amerikanske copywriter i pressmeddelandet.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.