Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hotels.com väljer JMW

Publicerad: 11 April 2008, 07:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Pr-byrån JMW kommunikation har vunnit Hotels.coms nordiska pitch. "Vi är väldigt stolta eftersom vi fick uppdraget mycket på grund av vår förståelse för sociala medier", säger Brit Stakston, projektledare för kontot på JMW kommunikation.


I konkurrens med tio andra byråer har JMW kommunikation kammat hem huvudansvaret för bokningssajten Hotels.coms nordiska pr-konto. De fick uppdraget tack vare deras kreativitet och förståelse för de sociala medierna samt för goda insikter om Hotel.coms positionering i Norden.

- Vi är väldigt stolta över detta uppdrag, säger Brit Stakston, projektledare på JMW

JMW har det koordinerande huvudansvaret för kontot men delar uppdraget med sina partnerbyråer i respektive land; Zpiker PR i Norge, Kompas kommunikation i Danmark och AC Sanafor i Finland.

- Detta är också ett kvitto på att vårt nordiska nätverk fungerar. Vi har jobbat väldigt tätt under pitchen, säger Brit Stakston.

JMW kommunikations vd, Björn Mellstrand, sägs vara extra glad för uppdraget eftersom han är "hotellsamlare".

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.