Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hon tar över Specsavers

Publicerad: 2 Mars 2011, 08:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:19

Fortsatt expansion står på agendan för Specsavers nya marknadschef Marita Bertilsson.


Ämnen i artikeln:

SpecsaversSmarteyesSaatchi Saatchi

Anders Zanton lämnade rollen som marknadschef på Specsavers – och gick istället till konkurrenten Smarteyes.

Det står nu klart att Marita Bertilsson blir den som Anders Zanton får slåss om marknadsandelar med framöver.

I dag gör hon sin första dag som marknadschef för Specsavers.

– Det är en väldigt spännande utmaning för mig. Jag är oerhört imponerad över vad Specsavers har lyckats med sedan 2004, säger Marita Bertilsson.

Vad är er största utmaning framöver?

– Vi vill naturligtvis säkra den position som vi tagit och fortsätta vår expansion.

I dagsläget jobbar Specsavers med reklambyrån Saatchi & Saatchi och mediebyrån Mediacom.

Marita Bertilsson kan i dag inte svara på om några förändringar är planerade gällande byråfloran.

– Det är inget som jag kan ha några kommentarer till nu.

Marita Bertilsson har ett förflutet som marknadsdirektör för Götebeorgs Kex. Hon kommer närmast från den egna konsultverksamheten Market Mill.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.