Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Nyheter

Hon ska få musikanvändarna att betala

Karin Jihde från New Republic ska öka förståelsen hos konsumenter, beslutsfattare och politiker om musikens värde. I september blir hon Stims nya kommunikationschef.

Rebecka Lindberg


Publicerad: 01 Juni 2012, 10:08
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:20

Ämnen i artikeln:

WestanderStimNew Republic

Karin Jihde har tidigare jobbat på sin egen pr-byrå New Republic där hon jobbat som extern konsult till Stim. Men det var redan under sin tid på Westander som hon kom i kontakt med Stim.

– Jag får nu en större förståelse för helheten och kan ta ett annat grepp då jag sitter i ledningsgruppen, säger hon om skillnaderna.

Det var just möjligheten att ta ett helhetsgrepp om verksamheten som fick henne att lämna ett jobb hon älskar.

– Men det är också en chans till en spännande personutveckling, säger Karin Jihde.

Hon kommer att ha tre kommunikatörer under sig och hennes mål är att förstärka förståelsen för musikbranschens premisser.

– Det finns en hel del myter om att låtskrivare och musiker är miljonärer och inte hårt arbetande människor som behöver ha råd att köpa mjölk till sina barn, säger Karin Jihde.

Ämnen i artikeln:

WestanderStimNew Republic

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.