Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hon lämnar Norwegian

Publicerad: 8 November 2010, 14:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

Norwegians svenska marknadschef Katarina Widman lämnar flygbolaget vid årsskiftet för Viasat.


Ämnen i artikeln:

VoltNorwegian

Katarina Widman har i snart fyra år lett Norwegians aggressiva lansering på den svenska lågprismarknaden i samarbete med reklambyrån Volt.

Ifjol var hon en av fem nominerade till titeln Årets marknadschef, ett pris som varje år delas ut av Marknadsföreningen i Stockholm. Nu lämnar hon Norwegian för att istället bli kommersiellt ansvarig för Viasat-on-demand.

– Det är ett steg i rätt riktning mot det digitala som är framtiden. Jag lärt mig en massa om försäljning och marknadsföring av resor på nätet som jag nu kan ta med mig in i underhållningsbranschen, säger Katarina Widman till dagensmedia.se.

På MTG:s Viasat får hon ansvar för försäljning och affär utöver marknadsföringen av Viasat-on-demand. Katarina Widman har ett förflutet som produktchef på L'oreal.

– Man kan säga att jag har gått från schampo till flyg och nu vidare till underhållning. Jag tycker om att bredda min kunskap.

Katarina Widman slutar på Norwegian vid jul och börjar nya jobbet den 10 januari. Hennes efterträdare på Norwegian ska ha ansvar för både den svenska och finska marknadsföringen.

Synnöve Almer

Ämnen i artikeln:

VoltNorwegian

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.