Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Nyheter

Hon blir säljchef på Jernhusen Media

Publicerad: 17 Januari 2013, 10:17
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:58

Jernhusen Media rekryterar Regina Pettersson från Egmont Tidskrifter.


Ämnen i artikeln:

Jernhusen Media

Regina Pettersson kommer närmast från en tjänst som försäljningschef och Key Account Manager på Egmont Tidskrifter. Tidigare har hon arbetat på bland annat LFV Airport Media och JC Decaux.

Nu går hon till Jerhusen Media där hon blir säljchef, vilket är en ny roll på företaget. Rekryteringen av en säljchef är ett led i att möta en ökad efterfrågan på annonsering och event på stationerna i Sverige.

– Jag har jobbat på Egmont i nästan 8 år. Nu får jag en säljchefsroll på Jernhusen Media, vilket känns helt rätt, säger Regina Pettersson till dagensmedia.se, och fortsätter:

– Det känns som en stor utmaning för mig men samtidigt rätt i tiden. Jernhusen Media är inne i ett expansivt skede och har börjat anställa fler säljare. Tanken är att försöka skapa stora reklammöjligheter för annonsörerna att synas i den här arenan.

Hur känns det att lämna Egmont Tidskrifter?

– Det är en tudelad känsla. Jag kommer alltid brinna för print, men utomhus är min bebis. Samtidigt har jag kvar mitt kontaktnät och jag kommer att behålla kontakten med de personer jag byggt upp relationer med genom åren.

Regina Pettersson tillträder sin nya tjänst 11 mars.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Jernhusen Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.