torsdag9 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Hon blir chef för Bonniers digitala sälj

Publicerad: 22 februari 2012, 07:59
Uppdaterad: 7 mars 2016, 14:25

Bonnier Tidskrifter har tagit hem den digitala försäljningen från Bink. Jeanette Frisk-Söderberg blir nu chef.


MS

Martin Schori


Jeanette Frisk-Söderberg kommer närmast från en tjänst som försäljningschef för Let's Deal och har även en bakgrund på Aftonbladet.

– Det känns mycket bra att vara på plats och det ska bli oerhört spännande att få jobba med så starka varumärken i portföljen. Jag har varit på Schibsted i 14 år och haft en otrolig tid och kommer såklart att sakna alla gamla kollegor men nu är jag laddad för nya utmaningar och ser fram emot att sätta igång med full fart, säger Jeanette Frisk-Söderberg i ett pressmeddelande.

Det var i december förra året som dagensmedia.se kunde berätta att Bonnier Tidskrifter plockar hem delar av varumärkesförsäljningen.

– Vi fortsätter vårt samarbete med Bink nästa år. De säljer en stor del av våra produkter för oss och ska fortsätta göra det nästa år. Däremot när det gäller det absolut mest varumärkesnära säljet, har vi sett att vi får ett bättre erbjudande om gör det hos oss nära våra redaktioner och varumärken, sa Peder Bonnier, chef för Bonnier Tidskrifters digitala verksamhet, till dagensmedia.se då.

Även Bonniers annonsdirektör Anna Ericson har en bakgrund inom Schibsted.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev