Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Hon är Sibas nya marknadschef

Publicerad: 3 Maj 2013, 13:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:47

Marina Davarinou blir ny marknadschef på Siba, kan Dagens Media berätta.


Ämnen i artikeln:

Siba

Enligt Sifo Reklammätningar köpte Siba reklamutrymme för runt 155 miljoner kronor under 2012 (direktreklam ej inräknat för det fjärde kvartalet). Det gör Siba till en av landets största annonsörer.

Nu kan Dagens Media berätta att hemelektronikskedjan byter marknadschef. Därmed kommer den tidigare marknadschefen Susanne Ehnbåge att fokusera helt på sin roll som vice vd.

Ersättare blir Marina Davarinou, som började som webbredaktör på Siba 2006. Sedan dess har hon bland annat arbetat som e-handelsansvarig samt webb- och reklamchef.

Senast kommer hon från rollen som marknadschef på it-bolaget Appello Systems. Nu gör hon alltså comeback på Siba.

– Jag är mycket nöjd över att presentera Marina Davarinou som ny marknadschef. Hennes erfarenhet av att jobba i en snabbrörlig bransch som kräver precision, kreativitet och resultatfokus passar mycket väl in i vår verksamhet och arbetsmodell, säger Susanne Ehnbåge till Dagens Media.

Något stor kursändring blir det inte. Istället ska Marina Davarinou fortsätta att odla Sibas reklamkoncept ”I Fabians Värld” och ”Alltid samma låga pris i butik som på siba.se”.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Siba

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.