Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Holy Diver mobiliserar gräsrötterna

Publicerad: 11 Februari 2009, 11:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

På temat "Gräsrötterna mobiliserar" har reklambyrån Holy Diver tagit fram en kampanj för Svensk Fjärrvärme. Syftet är att lyfta fram att fjärrvärme är klimatsmart. <b>Se reklamfilmen på Dagensmedia.se.</b>


Huvudmedium i kampanjen är tv för att nå nationell spridning och få genomslag. I filmen får tittarna följa hur naturen via en blomranka tar över storstaden. "Våra politiker kan göra mycket, men riktigt förändring börjar alltid med gräsrötterna", säger en speakerröst.

- Vi vill förklara idén med fjärrvärme och därför har vi valt ett övergripande klimatbudskap som plattform för det, säger Pelle Törnblom, projektledare på Holy Diver.

Mediebyrå är Maxus. Produktionsbolag är Brokendoll.

Arbetsgrupp på Holy Diver: Pelle Törnblom, projektledare; Tommy Nyman, cd; Åke Larsson, copy; John Romani, webb director; Camilla Marhaug, produktionsledare; Marie Goldschmidt, original.

Läs mer om kampanjen i Dagens Media, nummer 3 2009.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.