Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Högtrycksspruta ska fixa studenter åt Komet

Publicerad: 16 April 2008, 07:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Bemanningsföretaget Komet har tagit Crowd till hjälp för en gerillakampanj i Lund och Malmö. Med högtrycksspruta tvättas Komets logga fram på marken. Målet är att väcka uppmärksamhet bland studenterna.


Crowd har placerat en schablon på marken på ett 30-tal ställen i området och sedan gått lös med högtryckssprutan. Det lämnar ett avtryck av Komets logga.

- Vi är nya här nere sedan i höstas och vill skapa uppmärksamhet. Och vi har fått jättebra respons, säger Catharina Kramer, regionchef för Komet i Öresund.

Komet vill framställa sig som ett uppstickarföretag. Målgruppen är framför allt kräsna studenter.

- Vi befinner oss i en väldigt konkurrensintensiv bransch. Det är viktigt för oss att bli kända på högskolor och universitet. Vi använder oss också oss av ambassadörer, mer traditionella alternativ. Men vi kände att detta var en kul grej, säger Catharina Kramer.

Vilka är Komets största konkurrenter?

- Studentbemannare som Academic work, Studentkraft och Manpower.

Komet använder ingen mediebyrå. Bolaget startades av Jobline-grundaren Lars-Henrik Friis Molin och omsatte 70 miljoner kronor 2007.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.