Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Höga ambitioner för DNs jobbsajt

Publicerad: 3 Juni 1999, 07:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Nu drar Dagens Nyheter igång sin Internetsatsning för platsannonsering och lanserar DN Jobb. Ambitionen är att bli landets största privata jobbförmedlare på Internet. Men Boris Nordenström, VD på tillika Bonnierägda Jobline, räds inte internkonkurrensen. - Vi är mer av en rekryteringstjänst så vi kommer att komplettera varandra väl, säger Nordenström.


DN Jobb kommer att kombinera redaktionellt material och annonser. För att få

fart på besökartillflödet kommer DN Jobb låta besökarna ställa frågor om

rekrytering, personlig utveckling, professionell utveckling och arbetsrätt. På

sajten ska också finnas guider som ger information om löner, utlandsarbete,

starta eget, ledarskap och kompetensutveckling.

- Vi har 30 års erfarenhet av rekryteringsservice och den erfarenheten ska vi

använda för att hjälpa våra annonsörer nå sina målgrupper även på Internet. Det

säger Sverker Buhlin som är försäljningschef på Dagens Nyheter.

Men på Jobline, som också ägs av Bonnier, ser man alltså inte DN Jobb som en

konkurrent.

- Eftersom Jobline mer arbetar utifrån rekryteringkonceptet med matchningar,

sökningar, CV med mera så erbjuder vi inte våra kunder samma saker, säger Boris

Nordenström. Däremot kommer vi att komplettera varandra väl och tänker

fortsätta att samarbeta.

Henrik Meerburg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.