Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hjo utsatt för gerillakupp

Publicerad: 28 Augusti 2008, 08:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Jo juice genomförde under natten en pr-kupp med gerillaundertoner. Skyltar runt om i det lilla samhället Hjo har fått H:t överkryssat och beklistrats med Krav-logotyper. Allt för att väcka uppmärksamhet till att Jo nu lanserar en kravmärkt ekologisk koncentratjuice.


- Vi gillade namnkopplingen och ville göra något småbusigt som vi hoppas folk tycker är kul. Jo är ett varumärke som länge varit under press. Därför ville vi med små ekonomiska medel hitta på ett sätt att dra uppmärksamhet till den nya ekologiska produkten, säger Patrik Thulin, marknadschef på Jo bolaget.

Hjo kommer bara vara belägrat under dagen med överkryssade skyltar, utplacerade produkter och lite andra jippon. Själva dådet var en avvägning.

- Vi valde att bara berätta för vissa innan. Vi ville ju att det skulle bli en överraskning. Självklart städar vi upp sedan. Och de som utsatts får en Jo-produkt som kompensation.

Jo går vidare i sin marknadsföring med en filmklippstävling i samarbete med Aftonbladet.se Mitt Klipp. Till sin hjälp har de pr-byrån Sund kommunikation.

Helena Engelbrecht

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.