Nyheter
Hjärt- och Lungfondenföll för Westander
Publicerad: 18 september 2008, 07:04
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:40
Pr-byrån Westander fortsätter att bygga ut kundlistan med ideella organisationer. Nu har samarbete inletts med Hjärt- och Lungfonden.
MS
Martin Schori
Uppdraget gäller främst att ragga publicitet och hjälpa fonden med opinionsbildning. Syftet är att öka svenskarnas kännedom om hjärt- och kärlsjukdomar.
- Vi behöver lyfta upp hur allvarliga hjärt-lungsjukdomarna är i Sverige och tror att pr skulle kunna hjälpa oss med det. Dessutom vill vi ta en mer aktiv del i samhällsdebatten, Ulrica Klettner, pressansvarig på Hjärt- och Lungfonden.
Hjärt- och Lungfonden träffade ett flertal byråer innan de bestämde sig för Westander.
- De är väldigt professionella. Vi ville hitta en byrå som är lagom stor och som delade våra värderingar, säger Ulrica Klettner.
Westanders Janna Sundewall blir kundansvarig för Hjärt- och Lungfonden. Dessutom ska pr-konsulten Johanna Look jobba med den nya kunden.
Hjärt- och Lungfonden pumpar in 120 miljoner kronor om året i forskning. Enligt organisationen lider 1 miljon, eller 12 procent av befolkningen, av hjärt- och kärlsjukdomar.