Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hitta.se utökar och får ny säljchef

Publicerad: 11 November 2008, 05:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Johan Jepsson lämnar i årsskiftet sin gamla roll som säljcoach på SvD för att bli säljchef på koncernkusinen Hitta.se. Hitta.se får en helt ny avdelning där till en början tio fältsäljare kommer att anställas.


- Vi vill ta fler marknadsdelar i Stockholm och ser stor potential. Vi har för få i förhållande till vad vi borde ha, säger Johan Jepsson.

Hitta.se säljer främst sökord men också om man som företag vill ha med loggan och länkar till den egna sajten eller dylikt. Under tredje kvartalet ökade Hitta.se intäkterna med 85 procent och redovisade ett rörelseresultat på tio miljoner kronor. Främsta konkurrent är Eniro.se.

Johan Jepsson har varit på SvD i fyra år och är glad över att kunna gå vidare inom Schibsted.

- Det är skönt att stanna inom koncernen. Målet med säljchefsjobbet är att bygga en slagkraftig avdelning som följer Schibsteds filosofi att bli Europabäst på försäljning innan år 2010 är slut.

Och hur ska ni bli det?

- Genom att lägga mer resurser på försäljning och ta inspiration av duktiga aktörer ute i Europa. Bland annat har Schibsted tittat på Coca Cola.

Helena Engelbrecht

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.