Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hi3Gs globala namn blir 3

Publicerad: 3 Juli 2002, 07:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

Idag lyfter Hi3G på förlåten gällande det varumärke företaget ska använda globalt. Varumärket är 3 - valt på grund av sin enkelhet.


- En siffra är lätt att komma ihåg och känna igen. Den fungerar också i alla länder. 3 ska uttalas på de lokala språken men symbolen är ju densamma, säger Anne Liljeroth, varumärkeschef på 3.

Varumärket släpps idag i de nio länder där 3 är etablerade. Det är dock inte fråga om någon stor lansering. I Sverige läggs namnet ut på företagets hemsida och Anne Liljeroth informerar vissa personer externt. Personalen har också informerats.

- Logotypen är inte riktigt klar ännu så den ska vi inte visa idag. Anledningen till att vi går ut nu är att namnet läckt ut i England. En kommersiell lansering blir det inte förrän nästa år.

Varumärket ska skrivas med siffran 3.

Varumärket 3 är utvecklat av Hutchison Global Brand Group som jobbar åt Hutchison Whampoa. Hutchison Whampoa äger 60 procent av 3.

3 har i Sverige mediebyrån Mindshare och reklambyrån Garbergs.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.