Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hi-Media rekryterar från Fti.se, IDG och Bid2day

Publicerad: 15 Maj 2001, 12:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:23

Annonsnätverket Hi-Media har rekryterat tre nya affärsutvecklare och utökat sajtlistan med Telenordia som tidigare låg hos Doubleclick.


Hi-Media, tidigare Net On som blev uppköpta av franska annonsnätverket Hi Media

i december, har rekryterat Henrik Skeppland, tidigare försäljningsansvarig på

fti.se, Ivan Alenblom, tidigare marknadschef för nedlagda IT-Affärer på IDG

samt Kenneth Engström, grundare och vd av auktionssajten Bidtoday (numera

MrBid). Alla tre ska jobba som affärsutvecklare på Hi-Media.

Hi Media har, som de flesta andra annonsnätverk skurit ner sin sajtportfölj

från 130 till 50 sajter.

- Framför allt har vi tagit bort mindre sajter, säger Daniel Perfect,

skandinavisk vd för Hi-Media.

De mest kända sajterna i Hi-Medias nätverk är Bovision, Sportal, Evreka,

Bytbil.com och nykontrakterade Telenordia. Hi-Media har också slutit avtal med

teknikföretaget Targian för att kunna erbjuda lokal annonsering.

Hi-Media räknar med att omsätta 25 miljoner kronor i år.

- Vi räknar med att gå plus minus noll, säger Daniel Perfect.

Hi-Media i Europa omsatte 150 miljoner under 2000 och finns idag i tolv länder.

- Hi-Media som också finns i Canada är det största nätverket mot en

fransktalande publik, säger Daniel Perfect.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.