Herngren och Zytomierska lanserar nya Comviq

2009-04-16 12:34 Synnöve Almer  

Comviq lånar ut kändiskompisar och hyllar återförsäljarna som konceptbutiker i första kampanjen signerad Farfar. Den nya kommunikationen ska stärka Comviqs position som en prispressande utmanare för en yngre målgrupp. <b>Se reklamen på Dagensmedia.se.</b>

Efter en översyn av Tele2:s varumärkesportfölj kom telejätten fram till att Tele2 och Comviq skulle få tydligare profiler. I november relanserades Tele2 med fåret Frank och Forsman & Bodenfors i spetsen. I februari kom nyheten att Farfar tar över huvudbyrå-rollen för Comviq - i dag är det dags för första kampanjen.

- Vi insåg att Comviq är ett väldigt starkt varumärke i de yngre målgrupperna och beslutade oss för att ta det vidare. Comviq är den yngre utmanaren och prispressaren. Nu får varumärket en rejäl ansiktslyftning, säger Frippe Stenberg, marknadschef för Tele2 Sverige.

Innebär det här slutet för Comviqs duvor?

&shy; Ja, nu flyger de iväg.

Nya www.comviq.se blir navet i marknadsföringen framöver. Premiär-kampanjen har två spår - Låna kompis och Konceptbutikerna - som ska rulla fram till 6 maj.

På kampanjsajten live.comviq.se blir det tio livesändningar där alla kan ringa in och låna en kändis som kompis. Ikväll klockan 20 kan webbesökarna ge Felix Herngren och Katrin Zytomierska i uppdrag att ringa upp en kompis.

- Kampanjen bygger på att man som Comviq-kund ringer med en av våra kompisar. I grunden ligger ett bra erbjudande för kompis med ett stort antal samtalsminuter, mms och sms, säger Frippe Stenberg.

Sändningarna och erbjudandet marknadsförs med tv-reklam och banners.

Det andra kampanjspåret gör de 19 000 Comviq-återförsäljarna till hjältar genom att lyfta fram dem som konceptbutiker.

- Alla talar om sina väldigt stora och fina flagshipstores. Vi gör en liten miniparodi på våra konceptbutiker, som kan vara en liten kiosk på hörnet, säger Frippe Stenberg.

Reklamen ska förmedla att Comviq är smartare och billigare eftersom de inte lägger pengar på tjusiga konceptbutiker utan satsar på att samarbeta med återförsäljare. I dag går den upp utomhus, med banners och en tv-kampanj.

- Vi har också gett loggan och vårt kontantkort ett ansiktslyft, säger Frippe Stenberg.

Huvudbyrå: Farfar
Produktionsbolag: FLX för Låna kompis och Colony för konceptbutikskampanjen.

Se båda filmerna.

Synnöve Almer

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt