Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Henrik Stangel till DI – Morén till DN

Publicerad: 30 Augusti 2011, 11:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:00

Det råder chefskarusell på Bonnier. Henrik Stangel från Dagens Nyheter blir vd på Dagens Industri, och samtidigt får DN en ny annonsdirektör.


Ämnen i artikeln:

DIDagens IndustriDNDagens Nyheter

Henrik Stangel över rollen som vd på DI när Casten Almqvist går till TV4. Henrik Stangel får vid tillträdet på vd-posten även ett övergripande strategiskt ansvar för annonsförsäljningen i Dagens Nyheter, Dagens Industri och Sydsvenskan.

– Det känns hur bra som helst. Jag har precis varit och träffat personalen och ledningsgruppen på Dagens Industri. Efter fem år på DN känns det här som ett roligt nästa steg, säger Henrik Stangel till dagensmedia.se.

Han fortsätter:

– Med tanke på att Gunilla Herlitz går in som ordförande också på DI, precis som på Sydsvenskan så tror jag att vi kommer att hitta många möjligheter till samarbete mellan tidningarna.

Efter sina år som annonsdirektör ser han det som naturligt att han tar ett stort ansvar för den kommersiella biten på DI.

– Det finns en stark chefredaktör i Peter Fellman och tillsammans som en duo ska vi fortsätta att utveckla den här fantastiska produkten som är DI.

Vilka förändringar ser du framöver för DI?

– Det är för tidigt att säga. Först ska vi lyssna av med de anställda, de som har DI i blodet, och sedan får vi se.

Henrik Stangels roll som annonsdirektör för DN tas över av Citypaketets Dan Morén. Vem som efterträder honom är i skrivande stund oklart.

Från 1 november blir dessutom Gunilla Herlitz ordförande i DI och efterträder då Jonas Bonnier.

Mer information kommer.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev