Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Henri Pagot blir chef för public affairs på TU

Publicerad: 1 Februari 2008, 11:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Anna Serner bekräftar att reklamförbundets informationschef Henri Pagot går till Tidningsutgivarna, TU. Han blir chef för public affairs, en nyinstiftad roll som ska lyfta fram TUs frågor och få fart på medlemsrekryteringen.


- Jag har fått ett tydligt uppdrag från styrelsen att TU ska vara tydlig i debatten och nyrekrytera medlemmar. Det är i mångt och mycket ett kommunikationsuppdrag så vi måste förstärka där eftersom Elisabeth (Lundberg) som är informationschef har fullt upp, säger Anna Serner, som tillträder som vd för Tidningsutgivarna i dag.

Som vd för Reklamförbundet arbetade hon under flera år med Henri Pagot. Han börjar på TU den 1 april och tar också plats i ledningsgruppen. Han ska leda arbetet med att ta reda på vad befintliga och nya medlemmar har för behov i form av produkter och tjänster.

- Han ska se över vilket erbjudande vi har och vad vi borde ha. Han ska också se till att vi når ut och att vårt erbjudande och våra åsikter är tydliga, fortsätter Anna Serner,

En särskilt viktig uppgift för Tidningsutgivarna framöver är, enligt Anna Serner, att föra debatt om mediernas förutsättningar, makt och ansvar.

- Jag vill att man ska våga förklara det som är mediernas avigsidor i form av mediedrev och lågt förtroende. Man måste också tydliggöra vad en granskande makt ska ha till uppgift, säger hon.

Förutom Henri Pagot och Anna Serner kommer ledningsgruppen att bestå av Björn Svensson, vice VD och förhandlingschef, Per Hultengård, expertjurist på tryck- och yttrandefrihet, Elisabeth Lundberg, informationschef, Anna-kari Modin, marknadschef och Kristina Ösund, administrativ chef.

- Jag kommer att ha en workshop nästa vecka med styrelsen för att utkristallisera vilken riktning och målbild som TU ska ha. Efter det ska jag sätta mig med ledningsgruppen för att jobba fram en gemensam strategi, avslutar Anna Serner.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.